Powered By Blogger

Wednesday, May 05, 2010

burung lelaki tua

Ada seorang lelaki tua yang hobinya memelihara banyak burung. Pada suatu pagi kesemua burunya kesayangannya hilang. Merasa pencuri itu keterlaluan , lelaki tua itu membawa maslah ini diperjumpaan mingguan di kampunya,,,,

Lelaki Tua : "Siapa disini y ad burung? sila berdiri" seluruh penduduk laki2 segera berdiri.Menyedari kesilapannya dalam cara bertanya , lelaki itu menambah "bukan itu maksud saya". Lalu ditujukan soalan lain,,,,

"maksud saya adalah ,"siapa yang pernah lihat burung?sila berdiri" Maka seluruh penduduk wanita berdiri.Kerana menyedari pertanyaannya tidak betul , maka dengan muke merahnya menyambung,"Maaf bukan itu maksud saya".Sekali lagi dye mencuba bertanya , "Maksud saya adalah siapa yang pernah lihat burung yang bukan miliknya?" separoh penduduk wanita berdiri...

Muka Lelaki itu makin merah , dan juga makin gugup,,segera berkata lagi,,,"maaf sekali lagi, bukan kearah itu pertanyaan saya , maksud saya adalah,, siapa yang pernah lihat burung saya??

Lalu isteri lelaki itu pon bangun,,,,

NI JELA TOK CITE LAWAK BODO HARINI.....

No comments: